Atenció al públic:

8:00h. - 18:00h.

Carrer Carme 12-14

Vilafranca del Penedès

93 892 02 42

vedrunavilafranca@vedruna.cat

Projectes

PROJECTES QUE DONEN VALOR AFEGIT

null

Projecte Treva (Mindfulness)

Treballem l’atenció plena per ser i estar presents a allò que succeeix a cada moment de la vida, viure l’ara i l’aquí amb una mirada atenta, oberta i bondadosa. , tot acceptant el que la vida ens brinda. Amb la pràctica convidem la ment al present a través de la respiració, que és l’àncora que ens retorna a l’aquí i a l’ara. Els beneficis d’aquesta pràctica són: la millora de l’atenció, la concentració, la relaxació, la calma mental, l’autoconeixement, la gestió emocional, el benestar, la relació amb els altres i els resultats acadèmics. Des de P3 fins a 4t d’ESO, passant pel professorat, portem a terme activitats diàries d’atenció plena.

null

Labdoo

Formem part del projecte Labdoo, com Escola Hub. Un projecte sense ànim de lucre que té com a objectiu proporcionar ordinadors portàtils a les escoles

en aquelles parts del món que més ho necessiten, permetent així que puguin accedir a fonts d’educació de millor qualitat. Un dels lemes de Labdoo és que “quan es tracta de fer un món més sostenible, tothom pot ajudar, tant grans com petits”.

Es tracta d’un projecte humanitari que contribueix a la sostenibilitat del món globalment i pretén que els estudiants s’involucrin en petites mini-missions humanitàries que els permetin explorar valors com la solidaritat, la sostenibilitat i la ciutadania global. Concretament ens referim a recollir ordinadors en desús, de les famílies del centre, sanejar-los i fer-los arribar a les escoles amb necessitat a través de tot un mecanisme pautat i organitzat per labdoo.org (www.labdoo.org) basat en el cooperativisme.

null

Escola Plurilingüe

L’aprenentatge de les llengües estrangeres és essencial en una societat que camina ràpidament cap el plurilingüisme i per tant cal continuar potenciant l’aprenentatge de les diferents llengües estrangeres (anglès, francès i alemany). L’objectiu és que els nostres alumnes estiguin preparats per afrontar tots els reptes que d’una societat canviant i que es puguin moure arreu del món sense entrebancs.

null

Exàmens de Cambridge

L’escola a través de l’AMPA ofereix la possibilitat de preparar els alumnes per presentar-se a examen i obtenir un certificat de nivell d’anglès d’aquesta universitat o l’equivalent al Certificat del Marc Comú Europeu de referència.

null

Auxiliar de Conversa

L’escola participa en el Programa d’Auxiliar de Conversa. S’assigna un estudiant de parla anglesa amb l’objectiu de millorar el nivell de parla anglesa des de P3 a 4t d’ESO. L’auxiliar ajuda a preparar material AICLE, treballa amb grups reduïts de conversa i participa en la vida quotidiana de l’escola utilitzant sempre la llengua anglesa com a vehicle de comunicació.

null

Espais d’aprenentatge

Treballar per espais d’aprenentatge significa ambientar un espai amb una intencionalitat educativa i un tipus de material concret. A cada espai s’ ofereixen diferents possibilitats i estímuls per a desenvolupar les capacitats creatives, cooperatives, cognitives, motrius i comunicatives dels infants.

null

Espai amb famílies

L’espai amb famílies permet compartir experiències entre la família i l’escola. S’obren les portes de l’aula a les famílies per portar a terme activitats conjuntes com explicar contes, fer jocs de taula, tallers de cuina, explicar un ofici…

null

Projecte SMART CITY

El projecte Smart City és un projecte de l’àmbit tecnològic que planteja la simulació d’un entorn de treball real basat en un tema d’actualitat, com són les Smart Cities o ciutats intel·ligents.

Es tracta de construir una maqueta en la que intervindran tots els cursos de l’ESO aportant els elements de la smart city que estiguin relacionats amb els continguts de cada curs. Alguns dels elements es dissenyaran i s’imprimiran amb impressora 3D i el funcionament de la ciutat es controlarà programant components electrònics amb plaques Arduino.

null

Servei Comunitari

Proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. Actualment els alumnes realitzen tasques de voluntariat a la Fundació L’Espiga, el Rebost Solidari i la Fundació Labdoo. org.

null

Descobrim

És un treball que oferim a primària i que pretén fomentar les intel·ligències múltiples i potenciar les capacitats de cadascú. L’organització dels espais ens permet dissenyar i organitzar entorns d’aprenentatge que recullen els aspectes bàsics de les àrees del currículum, tot incidint en el desenvolupament de les capacitats i competències bàsiques. Per a fer-ho oferirem matèries de lliure elecció dels diferents àmbits: tecnològic, matemàtic, lingüístic, artístic …

Els alumnes s’organitzaran en grups segons la matèria triada. El repte és respondre a una diversitat més gran, en facilitar el treball dels grups heterogenis on han de conviure tots els alumnes d’un mateix cicle i fer que aquesta diversitat representi un estímul per a tot l’alumnat. En el disseny dels espais es té en compte la teoria de les intel·ligències múltiples descrita per Gadner, que exposa que cada persona té algunes intel·ligències dominants a través de les quals som capaços d’entendre el món i interactuar-hi.

null

Emprenedoria

Són programes en que participen alumnes de primària i secundària impulsats per l’Ajuntament de Vilafranca o altres entitats que tenen com a finalitat treballar el foment de la cultura emprenedora per desenvolupar els valors, hàbits i capacitats claus vinculades a l’emprenedoria. Els projectes pel model cooperatiu com a filosofia empresarial.

null

Itinerari Psicopedagògic

L’Itinerari psicopedagògic té com a objectiu principal acompanyar el creixement personal dels alumnes adaptant-nos a les capacitats i possibilitats de cadascú. Aquesta proposta pren forma a partir d’un seguit d’actuacions seqüenciades en les diferents etapes educatives al llarg de la vida escolar tenint present el procés evolutiu i maduratiu.

En aquest itinerari podreu trobar actuacions vinculades a:

  • La detecció precoç, sobretot en l’etapa d’educació infantil i primers cursos de primària, on és molt important detectar allò que pot dificultar el procés d’ensenyament–aprenentatge de l’alumnat.
  • El coneixement de les capacitats cognitives i acadèmiques mitjançant proves, algunes d’elles externes que el Departament d’Ensenyament realitza a nivell de Catalunya, com les competències bàsiques a 6è de primària i 4t d’ESO i altres d’internes seleccionades pels psicopedagogs.
  • Les tècniques d’estudi i cohesió de grup en els primers cursos de l’ESO per tal de vetllar pel canvi d’etapa, sobretot a nivell organitzatiu de l’alumnat.
  • L’orientació professional dels nostres alumnes per tal de seleccionar els estudis postobligatoris (batxillerat, cicles formatius i accés a la universitat) més adients per a cada perfil.
null

We are

El projecte neix de la inquietud dels dos col.lectius de treballar la igualtat i viure-la en primera persona partint de zero en un projecte comú.

D’una banda l’escola Vedruna Vilafranca, escola de la Fundació Vedruna Catalunya Educació que té com a eix vertebrador del seu Projecte Educatiu LA PERSONA; la importància de la persona com a protagonista del seu procés d’aprenentatge amb l’objectiu de desenvolupar el seu creixement des de totes les vessants.

Per l’altra banda Catalònia Fundació, una fundació que treballa per i pro les persones amb discapacitat intel.lectual i que, es de l’Àrea de l’Art, aposten per treballar des de les arts escèniques i la creació de projectes artístics inclusius.

null

Five Days To Dance

És un projecte de 5 dies de durada, en que els alumnes de 3r d’ESO deixaran les aules per centrar-se en la creació d’una coreografia de dansa-teatre. La coreografia interpretada està relacionada amb temes d’actualitat que fomenten la reflexió i que es treballen també a tutoria.

Aquest projecte està vehiculat per un equip de professionals de dansa experimentat provients de Bremen (Alemanya) i s’imparteix en llengua anglesa.

L’objectiu del projecte es convertir als alumnes en protagonistes d’un relat en que el llenguatge és completament nou per a la majoria d’ells; on no només es treballa l’expressió corporal si no que també es potencia la capacitat d’expressar sentiments i pensaments a través del cos.

null

Escola Verda

Impulsem accions pedagògiques destinades a impulsar la comunitat educativa cap a la Sostenibilitat. Som Escola Verda des de l’any 2006.

null

Experimentació

Experimentem i descobrim des dels més petits fins als més grans, per tal de fomentar l’aprenentatge vivencial i manipulatiu. A través de l’experimentació introduïm els nostres alumnes en el mètode científic, aprenent a fer-se preguntes, fent hipòtesi, raonamets.

null

Educació Física

Utilitzem el cos i el moviment per educar en el desenvolupament integral de la persona. Treballem de manera saludable per oferir als nostres alumnes múltiples activitats motores i fer-los conscients que el cos necessita moviment a través del joc, l’activitat, l’esport… per tenir una vida plena i sana.

A més a més de l’escola, també utilitzem espais exteriors com la Pista del Casal i la Zona Esportiva de Vilafranca.

PER MÉS INFORMACIÓ, CONTACTA AMB NOSALTRES

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l’escola.